Sunday 28 April 2013

:: End of April ::

Hampir sebulanku tak mengemaskini blog ini. Sangat sibuk dengan komitmen lain. Assignments, discussions, camp, exam and interview dan juga tesis. Hari-hari dan minggu-minggu yang sangat memenatkan dan stress kini dah berlalu. Now, boleh bernafas dengan lancar.

Khamis lalu merupakan minggu yang sangat menyeronokkan bagiku. Sewaktu presentation, satu-satunya group yang tidak diberi komen. Penyediaan pembentangan yang sangat baik dan kreatif kata Dr dan penyampaian yang sangat berkesan. Sooo, happy. Bayangkan setelah ambil masa menyediakan slides yang mengambil beberapa jam. Wahh!! Stress dan kepenatan berbayar. Thanks God!!!

Now, I concentrated to my thesis. Aku tak sabar nak menyiapkannya. Tak sabar nak lihat buku yang aku hasilkan sendiri. Mungkin, kurang baik atau kurang memuaskan pada pandangan orang lain tetapi aku puas sebab aku dah lakukan yang terbaik dan usaha serta pengorbanan yang tak mampu aku bayangkan. Bukan nak berkira tetapi aku percaya bahawa aku dah buat yang terbaik. 

Tinggal 2 bulan lagi nak habiskan pengajian. Tak sabar rasanya tetapi aku nervous dan risau pula di luar sana. Adakah aku dapat menyesuaikan diri dengan dunia pekerjaan sebenar. Aku pasti. I can do it!! ChayoChayo!! 

My lecturer and My Supervisor told me something 2 weeks ago. "The peoples never aware what and about their potential until their do something that haven't any confidence to do it well" or kita or manusia takkan mengetahui potensi mereka sehingga mereka berjaya melalukan sesuatu yang mereka fikirkan tidak boleh. Itu akan menjadikan mereka lebih yakin terhadap diri sendiri dan paling penting internal motivation untuk go ahead. Kekal dan tersimpan selamanya menjadi pengalaman yang sangat berharga. Pengalaman merupakan aspek yang membezakan seseorang dengan orang lain. 



Uni. Utara Malaysia, Sintok
~Jagroe Obertz2010-13~

No comments:

Post a Comment