Tuesday 18 September 2012

:::: Aku Datang, Aku Pergi ::::


Aku datang, aku tiba,
Bersama suatu harapan,
Harapan yang menggunung tinggi,
Setinggi langit,
Mengapai cita dan impianku,

Aku bertumbuh dan matang,
Diajar dan terdidik,
Lewat cabaran yang datang kepadaku,
Yang tidak pernah surut,
Bahkan semakin mekar,

Ketika aku di sini,
Aku seringkali jatuh dan bangkit semula,
Oleh semangat baharuku,
Lewat kekuatan yang diberikan-Nya.

Ketika aku di situ,
Aku bertumbuh, membesar,
Menyedari dan mengetahui potensiku,
Menyedari siapa diriku dengan lebih dalam,
Aku kini ‘berkembang’ lebih dari sebelum,

Ketika ini aku hampir melangkah pergi,
Hati ku begitu sayu dan sedih,
Meninggalkan kenangan yang terbina,
Bersama rakan-rakan kesayanganku,

Aku berharap,
Ketika aku melangkah pergi,
Aku punya ‘bekal" yang secukupnya,
Dalam melakukan segala sesuatu,
Melalui hikmah daripada-Nya.

Ranau-27 June 2012(0957pm)

No comments:

Post a Comment