Monday 16 April 2012

Kugoro Di sana...

Penat banget hari ni. Kuliah dari jam 8.00am sehingga jam 3.30pm. Bangun, mandi kemudian mempersiapkan diri sambil-sambil prin nota untuk kawan kesayangan orang ramai, Rami. Adooii, awal masuk kelas Management Information System, rupa-rupanya tiada orang dalam kelas sana DKG 1. Mr pun tidak datang. Kalaula inform awal-awal kan, jam 8 baru bangun. Tapi tidak apala, semangat orang bilang. Semua masih dalam mood amid sem break. Saya pun kalau kampung sekitar Semenanjung kan confirm balik juga. Syukurlah, ada Laut China Selatan. 

Jam 915am bergerak ke DKG 6, melangkah perlahan-lahan untuk mengurangkan peluh. Gembira juga sebab cepat habis kelas sebab Miss. Lecturer kata kami tiada mood. Bagus betul Miss ni, sangat memahami. Pening betul dengan FM2 ni, makin lama makin susah. Tapi, tidak apa setia usaha sedikit atau besar pasti semuanya membuahkan hasil. Takkan menjadi sia-sia. Lepas tu kelas Applid Statistics, paling memeningkan kepala. Banyak betul formula..Anyway, i hope everything will be okay...

Gembira betul sebab kelas Business Report hanya setengah jam. Wah, seronok kalau kelas awal habis. Mahu balik Kolej, tidur. Hahah.. Tapi sampai di bilik sambung buat assaignment Etika. Nasib baik lebih separuh sudah siap, kalau tidak terpaksala terkial-kial mencari maklumat. Lepas siap terus pergi Pekan Changlun jalan-jalan mencari sesuatu. Mencari tulang rusuk.. Alaa, tapi tidak jumpa pula.. Orang pula yang tengok-tengok saya. Macamlah saya ni alient dari Planet Neptune.. Aduii, rimas dan tidak suka kena tengok dari kaki sampai rambut.. Soooo weird o.. Heran la dengan orang macam tu.. Apakah saya aneh@ganjil@luar biasa. Nooo wayyy kawan..

Paling menggembirakan saya hari ini, baru dapat CD Album Kompilasi Artis-Artis Sabah. Artis lagi yang kirim tu dari Sabah, wah siap dengan Marcellus Gatisi, Bintang RTM 2003 punya signature bah.. Nilai tambah, yang membezakan dengan CD yang dijual di kedai-kedai..Thanks Bro. Marcellus. Good luck and God bless you..

Mendengarkan lagu-lagu ini membuatkan fikiran sudah melayang-layang sana kampung, sana Ranauu, Sabahh. Rindu dengan "bunga-bunga di sana", siapakah yang akan menjaga bunga-bunga di kampung.. Apakah???haha.. Tetapi itu yang jujur sebenarnya.. Adooii doho..

Besok ada taklimat oleh BKNS, JPA Sabah dan Sabah Job Centre. Harap semuanya okay untuk hari esok. Thanks God for today for you grace and mercy.. ^_^

No comments:

Post a Comment